Napsali o nás

Solární elektrárny jsou nejrychleji rostoucím zdrojem elektřiny

Obnovitelné zdroje, tedy elektrárny získávající energii ze slunce, větru a biomasy, hydroelektrárny a geotermální zdroje, se na světovém energetickém mixu podílejí 27 procenty. Na sluneční elektrárny připadají 2 procenta. V posledních letech ale právě fotovoltaika zaznamenává nejrychlejší přírůstky instalované kapacity. Naposledy to bylo meziročně 31 procent, skoro třikrát více než přidaly větrné elektrárny.

fotovoltaika

 

Prodejny Lidl nově zdobí fotovoltaické elektrárny

Na osmi prodejnách předního potravinového řetězce vyrostly solární elektrárny o výkonu 100 kWp

Vyrobená zelená elektřina je určena pro vlastní spotřebu prodejen, kterou pokryje zhruba z 20 procent. Lidl tak uspoří nejen za dodávku energií v době rostoucích cen elektřiny, ale také dále vylepší svou ekologickou stopu. Díky instalaci ušetří prodejny 800 000 kWh energie ročně a za stejné období sníží množství produkovaných emisí CO2 o 420 tun.

lidl

Společnost Lidl je dalším z významných firemních klientů, kteří mají zájem o vlastní ekologickou výrobu elektřiny z fotovoltaických panelů. Jde o jednoznačný trend, který bude dále sílit. Firmy si uvědomují svou společenskou odpovědnost a tato řešení při přechodu na nízkouhlíkovou ekonomiku požadují, říká generální ředitel ČEZ ESCO Kamil Čermák.

Fotovoltaické elektrárny vyrostly na prodejnách Lidl v Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Mostě, Neratovicích, Průhonicích, Strakonicích, Zdibech a Zlíně.

 

Jako společensky odpovědná firma považujeme za přirozené chovat se k životnímu prostředí co nejšetrněji, vysvětluje mluvčí společnosti Zuzana Holá.

Ze strany Lidlu jde přitom o další z mnoha kroků směrem k lepšímu životnímu prostředí. V nových prodejnách využívá například přírodní chladiva nebo odpadní teplo z odváděného vzduchu. I díky tomu získal Lidl v předloňském roce po auditu řízení spotřeby energie pro všechny své prodejny, logistická centra i centrálu certifikát ISO 50001. Společnost také instalovala u některých svých prodejen dobíjecí stanice pro elektromobily.

Řešení pro Lidl je inovativní také tím, že v každém obchodě bude u vchodu nainstalována obrazovka, které umožňuje zákazníkům sledovat, jaká je aktuální výroba ekologické elektřiny a kolik prodejna uspoří CO2, uzavírá generální ředitel ČEZ Solární Vladimír Šlachta.

Instalace využila dotaci z Operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK).